Dag 3, naar Ica

30 juli 2019 - Ica, Peru

Weer vroeg op (6:00 uur). Op het programma een bezoek aan de Islas Ballestas, de 'poor men's Galapagos'. Ondanks grijs weer een heel gaaf bezoek! Met een speedboot langs het schiereiland bij Paracas, eerst langs de 'candalabro' in de bergwand, waarvan nog steeds niet duidelijk is wie de afbeelding hebben gemaakt en wanneer, en wat de betekenis ervan is. Daarna door naar de Ballestas eilanden, de thuis- (of migreer-?)plaats van duizenden vogels (ik moet nog uitzoeken welke precies, in ieder geval Jan-van-Genten, aalscholvers en pelikanen), zeeleeuwen en kleine Humboldt pinguïns. We mochten niet de boot af, maar wel heel dichtbij komen, zodat we de vogels heel goed konden zien. Ontzettend leuke trip! Vervolgens naar Huacachina, een oase omringd door enorme hoge duinen en inmiddels ook door de nodige accommodaties en horeca. Da's nog eens wat anders dan de Blinkert of het klimduin bij Schoorl! Eerst met elkaar geluncht, dit keer gekozen voor weer een ander populair gerecht 'lomo saltado'. Lekker! Na de lunch gingen de jongeren een buggytocht doen (ik was vooraf van plan dat ook te doen, maar ik bleek de enige ouder te zijn en dat wilde ik de jeugd maar niet aandoen... Bovendien wordt het vergeleken met een wilde kermisattractie (met hoge snelheid hoge, steile duinen op en af rijden), dus misschien ook maar beter zo. Maar Roel heeft genoten! Via een geldautomaat- en supermarkt-tussenstop in Ica ten slotte naar Las Dunas, het resort dat vannacht onze overnachtingsplaats is. Heel mooi resort met originele gebouwen waarin de kamers zijn ondergebracht; ruime kamers met opvallende, bolle plafonds. Voor de zon onder ging (rond 18 uur) was er nog tijd om in een van de vier zwembaden te zwemmen, daarna koelt het meteen af. (Het is hier winter hè!) Zo zeer zelfs dat we met jassen aan in het restaurant - binnen - hebben gegeten! Morgen... mogen we zelf weten hoe laat we op staan! En hoe laat we gaan ontbijten... en lunchen. Samengevat: om 14 uur op weg naar Nasca en tot die tijd vrij te besteden! Oh ja, reserveringen gemaakt voor een vlucht boven de Nasca lijnen!

Ballestas eilandenBallestas eilanden

HuacachinaHuacachinaIca