Dag 4 naar Nasca

31 juli 2019 - Nasca, Peru

Vandaag een rustige dag. We zouden om 14 uur vertrekken, moesten wel om 12 uur van de kamer zijn, maar hoe dan ook alle tijd om rustig op te staan en te ontbijten. En dat deden we dus ook. Heerlijk geslapen, lekkere warme douche (gisteren niet!) en een uitgebreid ontbijt: diverse soorten brood (onder andere van zoete aardappel), diverse soorten fruit (onder andere het donkerpaarse 'tuna' ('prickly pear' of cactusvrucht) - niet zo lekker en nogal wat harde pitjes, en een soort gele passievrucht ('granadilla') - heerlijk! Voor een boodschap bij de apotheek even het resort verlaten en later nog een duin aan de rand van het resort beklommen met Roel, met mooi uitzicht. Om 14 uur dus op weg naar Nazca, rit van ongeveer drie uur door een kaal en droog woestijnlandschap, regelmatig sukkelend achter een of andere vrachtwagen. Bijna bij Nazca de oude uitzichttoren beklommen (we klimmen wat af vandaag) om drie figuren te kunnen zien, die onderdeel uitmaken van alle geometrische en andere figuren (geoglyfen) die ongeveer 300 - 600 jaar AD door het Nazca volk zijn gemaakt: de boom, de handen en de hagedis (de laatste doorsneden door de Panamericana Sur, het zuidelijke deel van de Pan-American highway, die heel Noord- en Zuid-Amerika met elkaar verbindt). Erg leuk en mooi voorproefje voor morgen! Even later in Nasca eerst naar het kantoortje van de vliegmaatschappij waar we morgen mee over de Nazca lijnen gaan vliegen, om te controleren of het gewicht dat we eerder hadden opgegeven wel klopt. Het klopte! Is belangrijk om het gewicht netjes te kunnen verdelen over de kleine vliegtuigjes. Ten slotte naar het hotel en even later met de groep gegeten. Fijne groep en de kinderen kunnen het (ook) uitstekend met elkaar vinden. Lekker gegeten, vooral de sopa de criolla smaakte mij goed; de aji de gallina wat minder. Morgen wordt een spannende en gevarieerde dag!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade