Dag 8, naar Cabanaconde

4 augustus 2019 - Cabanaconde, Peru

Onverwacht leuke dag! Na gisteren dachten we deze dag een beetje te moeten doorkomen; de hoogtepunten al gehad en andere bezienswaardigheden op zondag dicht. Maar tijdens het ontbijt hoorden we trommelmuziek en Daniel zei dat er op zondag wel vaker ceremonies op de Plaza de Armas waren, dus dat kon wel eens leuk zijn. En dat was het! Een soort tropische Mars der Muzikanten! Groepen feestelijk uitgedoste mannen en vrouwen, met veel glim en glans, belletjes en fluitjes, dansten begeleid door opzwepende muziek langs de plaza. Als we het goed begrepen hebben, was dit een opmaat voor festiviteiten op 15 augustus, de Anniversary of Arequipa. Daarna met de twee Belgische gezinnen uit de groep naar Yanahouara de wijk in het westen van Arequipa, waar we de lunch genoten in een typische Peruaanse 'picanteria'. Erg leuk en lekker. In Yanahouara bovendien een mooie zicht op de vulkaan Misty. Terug in de stad nog een rondje langs het klooster van de Jezuïeten, een 'queso helado' gegeten en nu ons opmaken voor de reis naar Cabanaconde in Colca Canyon. Die stond voor morgen gepland, maar vanwege aangekondigde wegblokkades door mijnpersoneel (vanaf 00:00 uur) is besloten vanavond al weg te gaan.

ArequipaArequipa