Het zuiden

14 augustus 2018 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Met weer een binnenlandse vlucht reizen we naar het zuiden. Daar bezoeken we de Mekong Delta en Ho Chi Minh stad of Saigon. Hoewel niet de hoofdstraat van Vietnam is HCM wel de grootste stad, heel anders dan hoofdstad Hanoi! De vruchtbare Mekong Delta heeft veel bedrijvigheid voor ons in petto. We bezoeken een tropische boomgaard, een steenfabriek en een kleinschalige snoep'fabriek'. In HCM worden we meer geconfronteerd met de recente geschiedenis van Vietnam: veel propaganda, de Chi Chi tunnels van de Vietcong, het indrukwekkende Oorlog Herinnering Museum en de kerk en het station uit de Franse tijd.

We eindigen onze reis ontspannen aan het strand van Mui Ne, waar we duidelijk buiten het hoogseizoen zijn: pittige regenbuien, lege restaurants, maar ook korting op het eten en massages voor een spotprijs. Gelukkig staan er nog wat uitstapjes op het programma, zodat we ons de laatste dagen van onze reis niet hoeven te vervelen en we de vele indrukken van de afgelopen weken nog uitgebreid de revue kunnen laten passeren.