Dag 2

24 juni 2019 - Sevilla, Spanje

We verblijven een stukje boven (noordelijk) van het toeristische centrum en we zijn gisteren wel een stukje 'afgedaald' maar het centrum, maar vandaag dus het hele stuk. Gisteren hadden we al een leuke indruk van Sevilla, maar door de highlights, de mooie gebouwen en pleinen en fijne parken heeft de stad nu echt indruk gemaakt! Maar goed, de dag begon met koffie! Goede trouwens overal! Ontbijtje om de hoek. We zitten weliswaar een stukje van het centrum af, we zitten wel om de hoek van Alameda de Hercules, een promenade met veel horeca. Na de koffie, tostada (nog geen churros gezien) en sap richting centrum gelopen. Door het voetgangersgebied met leuke winkels, ook veel bekende ketens. Langs het mooie Plaza Nueva met het mooie stadhuis en aan de andere kant daarvan Plaza de San Francisco waar een soort catwalk was ingericht. In  verband met gay pride parade komende zaterdag? En toen stonden we ineens voor de Plaza de Naranjas bij de kathedraal! Imposant! Maar dat is voor dinsdag. Wij waren op weg naar het Parque Maria Luisa met Plaza España, laatste ooit gemaakt voor de Ibero-Amerika tentoonstelling van 1929. Heel erg leuk. Park én Plaza! 's Avonds gegeten bij El Gordo de Calatrava, onder andere zoete gefrituurde aubergine! Goede formule tapas!

​​​​​​

DSC01327DSC01332DSC01328DSC01336DSC01343DSC01375DSC01362DSC01382DSC01367