Het noorden

2 augustus 2018 - Hanoi, Vietnam

Ho Chi Minh mausoleum in Hanoi

De eerste dagen in Vietnam brengen we in het noorden door. Vooral Hanoi bevalt ons goed: druk, veel mensen, nog veel meer scooters, bezienswaardigheden, winkels gegroepeerd per straat. Hartstikke leuk! De straat oversteken, is een uitdaging die we snel door hebben. Een geweldige kennismaking met dit mooie land en zijn vriendelijke bevolking.

Na Hanoi verblijven we een paar nachten in Mai Chau waar we ons omringd weten door rijstvelden waarin de voorovergebogen Vietnamezen zorgen voor prachtige, karakteristieke foto's. Een ander hoogtepunt is Halong Bay, waar we een nacht op een boot doorbrengen en genieten van het prachtige karstlandschap. Rondom Ninh Binh is het ook al - fietsend en varend - genieten van de omgeving en komen we nog meer in aanraking met de koninklijke geschiedenis van Vietnam.

En naast het landschap en de mensen dragen ook de heerlijke maaltijden bij aan de indruk die we van dit land krijgen.